fredag 29 juni 2012

Lista



Sitter och väntar på A, uttråkad och uttröttad. Har inte bloggat på hundra år. Kastar ett getöga på halv åtta hos mig i Uppsala. Tog en lista till hjälp med bloggish.

Annars då? Jag har gått och förlovat mig. Med A såklart, ingen annan. Vi förlovade oss för två veckor sedan egentligen men ringarna kom idag och de åkte på i Fadimes park bland blommorna. En symbol för den fria kärleken, mellan två personer från olika kulturer. Det hon kämpade för. Det hon dog för. 


Vilken svordom använder du mest?
Helvetes jävla apskit. True story.

Äger du en iPod?
- Nä, fattade aldrig grejen med det där. Hade en mp3-spelare när jag gick på gymnasiet. Lyssnar nu för tiden i min iphone, men fick länge förlita mig på musiken i mitt huvud. 

Vilken tid är din väckarklocka inställd på?
-Halv åtta hos mig.

Hur många resväskor äger du?
Kul fråga....en.

Du är ledig. Umgås du helst med en hel barnfamilj eller med en vän?
Känner ingen barnfamilj. Men tror jag väljer en vän.

När var senast någon stötte på dig?
Om man inte räknar mannen som på promenaden stannade upp och sa att jag var lik prinsessan så...längesedan.

Vad åt du till middag senast?
Räkor, tomatsallad, ost, skinka och oliver. Mhm!

Tror du folk pratar bakom ryggen om dig?
-Absolut.

Vilket riktnummer befinner du dig i?
018 Inte för att folk använder hemtelefoner, men ändå.

Är du blyg inför det motsatta könet?
Haha nä.

Vilken film kan du alla replikerna till?
Alladin och Grease kan jag typ alla sedan högstadiet. Kan rätt många i Juno också.

Pratar du några andra språk?
Engelska. Spanska, fast förstår mycket bättre än jag pratar. 

Diskar du din egen disk?
När inte min slav A gör det.

Tycker du att killen borde bjuda på första dejten?
Tycker den som bjuder ut ska betala, vem det än är. Men jag tycker att man ska göra "the check-dance" som de säger i How I met your mother. Annars tycker jag den med högst inkomst kan punga ut, oftast mannen då eftersom det ser ut som det gör.

Vad har du med dig in på bion?
Varma chips.

Har du en blogg?
Haha...nääh?

Vilket personlighetsdrag är ett måste hos en partner?
Snäll och väluppfostrad. 

När sov du senast på golvet?
Senaste veckan hos mina päron. Fast det var ju inte direkt på golvet såklart.

Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera?
Åtta för att fungera bra. Sex för att stå på benen.

Är du petig när det kommer till stavning och grammatik?
Det beror på sammanhanget. Det är viktigt när man ska ge ett seriöst intryck och det är väldigt viktigt i all akademisk text tycker jag. Men jag är inte den som märker ord för sakens skull. Det tycker jag är ohyfsat.

Vad var det senaste du åt?
Tutti Frutti Passion. Om man tänker mat säger jag Amazing Thai, nötkött i panengcurry. Eller vad det heter.

Skulle du någonsin hoppa fallskärm?
Kanske faktiskt. Skulle dock aldrig i hela mitt liv hoppa bungyjump.

Tycker du om att krama folk?
Det beror väl på vem som är folk...

Äger du en digitalkamera?
Jao. Använder dock telefonen mest. Vilket är lite dumt, men latheten vinner.

Vad är du allergisk mot?
Nada =) 

Om du var född av motsatt kön, vad hade du hetat?
Karl, med största sannolikhet. Mina parenteser var visst helt säkra på att jag var en pöjk när jag låg och snosade i moderlivet. Suprise! När jag föddes sa de dock "vilken tur att det blev en flicka". Misstänker att de skulle sagt detsamma om en kille.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar